Zespół Szkół w Zdziechowicach Zespół Szkół w Zdziechowicach

W górach jest wszystko, co kocham…

Utworzono dnia 23.06.2017
Czcionka:

W dniach 12-13  VI uczniowie klas III b i IIIa wraz z rodzicami i kolegami z klas starszych pojechali na wycieczkę do Zakopanego.

Ze Zdziechowic  wyjechaliśmy o godzinie 5:00, podróż trwała przeszło 5 godzin. Na miejscu dołączył do nas przewodnik tatrzański. Wszyscy  oglądaliśmy skocznie narciarskie, na których odbywają się zawody w skokach. Celem dzisiejszego dnia było zdobycie Sarniej Skały, pełni zapału weszliśmy na szlak Doliny Białego i wspaniałym szlakiem powoli dotarliśmy na Czerwoną Przełęcz z której już tylko niewielki odcinek dzielił nas od zamierzonego celu. Piękne widoki jakie na nas tam czekały rekompensowały wszelkie dolegliwości. Po krótkim odpoczynku zeszliśmy  do Doliny Strążyskiej , gdzie znajduje się wodospad Siklawa, który najwytrwalsi z nas mogli zobaczyć. Pod koniec pełnego wrażeń dnia wszyscy udaliśmy się na słynne Krupówki, aby kupić pamiątki dla siebie i naszych bliskich. Po wykorzystaniu wolnego czasu zebraliśmy się w ustalonym miejscu i udaliśmy się do Poronina -  Stasiakówki na obiadokolację i nocleg.

W bogatym programie wycieczki nie zabrakło czasu na dobrą zabawę: wspólną grę w piłkę, grill i biesiadowanie, rozmowy po zmroku. Wieczorem każdy z nas mógł spędzić czas w dowolny sposób. Tak zakończył się pierwszy dzień pobytu w Zakopanem.

Kolejny piękny dzień rozpoczęliśmy wypoczęci i radośni, udaliśmy się do miejsca Wierch Poroniec ,      z którego wyruszyliśmy kolejną górską trasą na Rusinową Polanę. Widoki które na nas tam czekały zapierały dech w piersiach, przepiękna panorama Tatr była doskonałym tłem do wielu zdjęć. Rusinowa Polana nie była jednak celem dzisiejszej wyprawy, była nią Gęsia Szyja. Wierzchołek Gęsiej Szyi stanowi świetny punkt widokowy na polskie i słowackie Tatry Wysokie. Pokonaliśmy różnicę wysokości – 384m. Droga powrotna prowadziła przez Wiktorówki do Zazadni. Idąc szlakiem przez Wiktorówki  dochodzimy schodkami do Kaplicy Matki Bożej Jaworzyńskiej. Sanktuarium Maryjne na Wiktorówkach zostało wybudowane na pamiątkę ukazania się Matki Boskiej w 1860 roku. Jest to także miejsce, w którym odpoczywał i modlił się nasz papież Jan Paweł II podczas swoich wypraw w góry.

Chyba nie ma turysty, który nie był na szczycie Gubałówki. Na szczyt dotarliśmy wyciągiem krzesełkowym z Polany Szymoszkowej, jest  to stacja narciarska, której niezaprzeczalnym atutem są przepiękne widoki na panoramę Tatr. Dla narciarzy i snowboardzistów dostępne są dwie koleje linowe. Duża kolej sześcioosobowa biegnąca na szczyt Gubałówki to propozycja dla turystów żądnych widoków. Duża kolej – do 2008 r. jedyna i pierwsza w Polsce tego typu kolej linowa austriackiej firmy Doppelmayer  z krzesełkami sześcioosobowymi posiadające kopułę chroniącą przed deszczem i śniegiem. Na górnej polanie Gubałówki czekało nas wiele atrakcji, można tu podziwiać przepiękną panoramę Tatr i Zakopanego, ale to nie wszystko - każdy z nas znalazł coś dla siebie. Na szczycie Gubałówki znajdują się restauracje, ogródki gastronomiczne i liczne bufety, stragany z pamiątkami.

Miło było spędzić czas wśród dobrych przyjaciół. I choć pogoda cudowna, góry piękne i żal się żegnać, nadszedł czas powrotu. Z pobytu w Zakopanem przywieziemy mnóstwo pamiątek i wrażeń. Dowiedzieliśmy się wielu rzeczy, poznaliśmy historię, tradycję ważnego dla Polski regionu. Przez cały czas byliśmy razem i to kolejna wartość płynąca z wyjazdu.

Podczas tej wycieczki mogliśmy się wiele nauczyć oraz zobaczyć dużo pięknych zakątków. Poznaliśmy uroki Tatr, Zakopanego. Dzięki wspaniałej pogodzie plan wycieczki został w pełni zrealizowany. Ta wycieczka pokazała nam jak w naszym kraju jest pięknie i że warto tutaj mieszkać i zwiedzać jego zakątki.

"Góry dają człowiekowi, poprzez zdobywanie wzniesień nieograniczony kontakt z przyrodą – poczucie wewnętrznego wyzwolenia, oczyszczenia, niezależności." - Jan Paweł II